fredag 8 april 2011

Tacksamhet!



Ny dag, ny lista! (hur skulle jag annars överleva?)

Här kommer några av de saker som gör mig tacksam och ödmjuk idag.

*Att hus och barn överlevde och stod kvar trots att väderkorparna sa att granen vid huset borde ha rasat och krossat dem alla. Granar har ju inget fäste när inte tjälen har släppt, fick jag höra när barnen var ensamma och sjuka i det lilla huset under den stora, stora granen. Nagelbitande mamma var följden av det samtalet!

*Att jag har friska, sunda och glada hundar.... Hela gänget är i sitt esse just nu! Jey för det!

* Att jag har friska (nåväl... förkylning räknas väl ändå inte) , glada (så glada nu tonåringar kan bli) , normala (så normala nu någon kan bli) barn. Det gör mig tacksam i varje andetag och varje ögonblick i livet.

*Att snön har smält på 75% av tomten. (Att nu samma 75% av tomten är täckt av löv eller hundskit kan jag ju tala tyst om eller hur!!?)

*Vårkänslan som spritter i kroppen likt champagne av bättre sort!

*Att det halvfärdiga rummet äntligen ska bli färdigt... nu tillbaka till målandet!

*Att den skallige just nu putsar och fejar i köket så att jag i lugn och ro kan sitta här och skriva dessa listor, endast för mitt eget höga nöjes skull!!

TACK FÖR DET!

(Den skallige hälsar varsego!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar