onsdag 13 april 2011

Hissa o dissa på en onsdag!



Kör en lista igen ( för päronets skull)!

Hissa:
*Överlevde tandläkarbesök igen (trots enorm skräck)! Billigt blev det oxå! Jey för det!
*Att väderkorparna hade fel och att det inte blev snöstorm, orkan och översvämmning! HAHA  till er!
*Att hoppet om ett lättare, roligare och egentligen helt underbart jobb lever vidare! (och verkar närmare än någonsin)
*Att jag och den skallige tänkte lika och köpte HP film till sonen tidigt på dagen (av rädsla för att de skulle vara slut) så att vi nu har två ex! Sonen jublar och joddlar!
*Trevligt besök av päron och det tandlösa leendet i bibblan... det piggade upp! Men när tusan tänker hon bjuda på kaka?!
*Att jag snart är ledig så mycket så att jag kanske hinner tröttna på det!? (knappast!!!)

Dissa:
*Ica´s nya korvkiosk, korv fem spänn! Herre Jösses, hela jävla ICA är fullt av korvätande pensionärer, unga och korvdiggare! Går inte att gilla. Ogillas skarpt, finns inget som gör mig så mätt och ohungrig som korvtuggare!
*Grannar som eldar! Helt ok om jag gör det... jag är beredd...
 men fy tusan vad det luktar av andras högar!
*Hundar som har gjort hål i min nya säng och dessutom kryper in i hålet... behöver jag säga att hålet är enormt (fyra hundar=stora hål)!
*Kvällarna är för korta.... hur taskigt är det inte när kvällstrevnaden byts ut mot "Dags att gå och lägga sig"!! (Dessutom sagt med hurtig, föräldramyndig röst)

3 kommentarer:

  1. Päronet tackar och bockar, även om jag väntar på en heeelt annan lista... =P Måste ju då också kommentera listan!
    *Sa att du skulle klara tandläkaren, även om du fick se gigantiska tänder och att du kunde ta dig dit då vädret var ok!
    *Vad är det för jobb?
    *Härligt att Max är glad!
    *Päronet och den tandlösa tänker nog kika förbi med en kaka om det ska vara så, men då får ju fröken Polkagris se till att ha rast också...

    * Korv, usch å blä!
    *Det luktar alltid värre om andra...
    *Vovvarna vill ju bara mysa med matte...
    *Den där myndiga rösten skulle jag gärna vilja höra... =)

    SvaraRadera
  2. Tycker att du o jag ska starta en listblogg!! Vore en höjdare, du är bra på listor!
    Ska se till att ha rast nästa gång! Lovar!
    Vore ok om jag låg i sängen när de mös ner sig i det gigantiska hålet. Tyvärr låg jag i soffan och tittade på film med Max!
    Slutsats: de gillar inte Harry Potter!

    SvaraRadera
  3. Kan även vara så att vovvarna vill ha lite mer kuddar och fluff... =)

    SvaraRadera