lördag 9 april 2011

dialekt problem?

Grannen har en pytteliten tax, den är verkligen überliten.
Han ropar som om den var STOOOR!
Har bloggat om detta tidigare.... nu är det dags igen.
Han har honkat med en tuta, han har skramlat med godis, han har ropat ilsket, han har försökt ropa glatt.... inget funkar!!
Taxen vägrar att komma.
Som jag tidigare sagt så tutar han i regel uppåt 30 gånger innan den stackars taxen lommar in...
Kan inte annat än tycka synd om taxen och bli ganska irriterad över oljudet mannen framkallar.
Vill bara springa åt andra hållet!!
Han har nu börjat med något nytt.... Han ropar nåt, jag hör inte vad....
"guwinn, guwinn, guwinn!"
Fattar ingenting.... inte taxen heller....för den är hemma hos mig!!!

Efter ett tag faller poletten ner: prova att ropa "gå in" snabbt, flera gånger i följd, då blir resultatet guwinn (om ni kommer från västmanland).
Jag säger då till taxen att gå hem (på stockholmska) och snabbt kilar taxen över spången och direkt hem till den arga mannen....

Slutsats...jag tror att taxen kommer från stockhom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar