måndag 28 februari 2011

Monday, monday...



Meine liebe gott, tack gode gud, dear god osv för att det bara är måndag en dag i veckan!
Vänder ryggen till denna gudsförgätna dag och försöker glömma alla höga förväntningar jag hade i morse!
Nu är jag glad att jag överlevde med humöret i behåll!
Att humöret är intakt beror inte på:
*föräldrar som inte hämtar sina barn (fast de är hemma och inte jobbar eller pluggar)!
*chefer som glömmer sätta in vikarier (så att jag får jobba läääängre).
*mina underbara barn som gärna vill slå ihjäl varandra (trots att lovet just har börjat).
*ryggen som värker utav bara tusan.
*Ruben som har grävt hål i min madrass och toppar läget med att hoppa upp på klädskåpet och tugga i sig mina nya reaböcker! (Sen har han mage att vara fortsatt hungrig, skulle vara nöjd om jag fick tillbaka sidorna 324 och 325 så att jag vet hur deckaren slutar!)

Saker som har gjort att humöret fortfarande är bra:
*mina barn lever fortfarande!! Väldigt bra!
*Har fått ryggmassage av den skallige! (ska nog fortsätta ha ryggvärk)
*Bra musik på hög volym!
*Sängen har säkert blivit väldigt mjuk (ska snart prova den...)?!
*Har en väldigt beläst bullterrier som rapar upp floskler så fort jag ber honom!
*Det är inte 120 minusgrader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar