måndag 7 februari 2011

Fundering kring tandpetare...



Nu är jag en sådan som väldigt sällan äter ute på lokal. Men idag fann det sig just så att lunchen skulle intagas på ett kyffe i stan. Jag inmundigar bland det äckligaste jag någonsin har ätit (och ja, jag ler och svarar artigt att maten smakar mums, när servitrisen frågar! Jag är väl väluppfostrad hrmm). Kycklingen fastnar mellan tänderna och en tanke vaknar när jag sträcker mig efter tandpetarna som så lämpligt står mitt på bordet. Är det inte så att dåliga restauranger har väldigt bra tandpetare, fasta, inpacketerade, runda, vassa och fina medan bra restauranger inte ställer fram sådana saker, åtminstone inte av samma kvalité!

Nu kan nog ingen komma och säga att jag inte har viktiga saker att fundera över!! Eller!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar