lördag 28 maj 2011

Skämsbloggen del 2: stopphanden o fröken fingret!

Då o då dyker de upp. Vet inte vart ifrån de kommer o herrejävlar, tro mig, men jag har aldrig bett dem komma!
Vill absolut inte bli bemött av dem o vill än mindre bemöta andra med dessa fasansfulla verktyg.
Stopphanden dyker oftast upp när jag är stressad o inte fixar att lyssna på fler än fyra på samma gång. Oförlåtligt. Ber om ursäkt. Jobbar på att sluta. Inte lätt men det ska gå... nån gång!
Frökenfingret/Ajabajafingret kommer när jag är som mest upprörd. Dock aldrig på jobbet, där är jag frökenarg (inte upprörd på riktigt) men hemma kan det komma upp när jag behöva förstärka mina upprörda mammasvador, drabbar oftast dottern. Ack o ve! Förlåt om det går! Ska göra mitt allra bästa för att sluta (tejpa ihop fingrarna när jag känner att orden tryter).
Nu kryper jag ihop i ett hörn och skäms ett litet tag...återkommer med fler skäms inom kort...

1 kommentar:

  1. Det där med frökenfingret känner jag nog till... Kan ha dykt upp på jobbet, men då bara på skoj! =) Väntar på fler "Skämsbloggar"!

    SvaraRadera