söndag 1 maj 2011

Den skalliges fynd.... hiss o diss!

                                                      fyndet enligt mig!!

                                           fyndet enligt den skallige. Du dömer!!

När jag själv ligger nere för räkning så skickade jag den skallige på fyndjakt i Avesta. Det gick sådär...
Han åkte iväg, nöjd i hågen, kände sig som räddaren i nöden.
Kom tillbaka, ännu nöjdare!
Hade slagits med tanter om ansiktet som jag aldrig mer vill skåda!!
"Det måste vara nåt bra!! Tanterna var som galna..."
Skit samma, det är fult!!
Till o med jättefult!
Av misstag fick han däremot med sig den lampa som lyser upp min kväll!! Den var bra, till o med mycket bra!
Gillar skarpt.
Att han sedan ansträngde sig o försökte fynda åt mig gillar jag ännu skarpare!

( O ja, jag var artig! Mumlade "annorlunda... egen" och det anskrämliga ansiktet förpassades till en icke synbar del av verandan dvs under blomsterbänken. Bra va!?)

2 kommentarer:

  1. håller nog med..Lampan var fin! Bilden på valpen på förstasidan på bloggen helt underbar! Krya på dig! Hälsningar från Trädbeskäraren

    SvaraRadera
  2. Lampan is to die for! Vilket fynd! Tänk om min sambo ville ge sig ut på fyndjakt... näe förresten, det är ju min hobby!

    KRAM LISA

    SvaraRadera