måndag 23 maj 2011

matematiska funderingar och en formel...



Många klor blir det....
18x4 = 74-2 (Herr Ivan har inga sporrar) = 72 st
Det är mååånga!
Allergi mot kloklapper i golvet gör att det blir 144 klor/v.
Det är väldigt måååånga!
Den matematiska formeln blir då 2(18x4-2).
Tur att några hjälper till o intar ryggläge när tången åker fram...
Att varje klo sen tar ca 8 sek att klippa gör att jag spenderar ca 19,2 min/v med kloklippning.. (då är inte hundbyte, protester och ovilja inräknat).
Nu föreslår jag stilla för mig själv att jag slutar räkna och börjar klippa!!
Yes mam!

(by the way... kunde inte sluta... i ett större perspektiv betyder det att jag i genomsnitt klipper klor 16,64 h/år dvs 2 nätters rejäl sömn.... nu slutar jag... jag lovar..... ska åtminstone försöka....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar