torsdag 2 februari 2012

mutter!

Kan inte få blinda att se.
Kan inte heller få döva att höra.
Skönhet ligger i betraktarens öga...

Men kan man inte se skönheten i en bullterrier så är man enligt mig hjälplöst blind!

Och har man nu oturen inte se skönheten så borde man nog vara tyst tills någon frågar!

Punkt, basta osv...

Att kritisera mina hundar är nästan som att kritisera mina barn...
Den här gången tänkte jag innan jag talade och ångrar mig djupt efteråt!

....men kanske tur ändå att jag höll tand för tunga för jag tror att ett eller annat fulord skulle ha slunkit ur munnen.

10 kommentarer:

  1. När vi köpte Vera sa min svärmor att hon aldrig skulle kunna tycka om henne för hon tyckte rasen var så ful.
    Nu tycker hon att Vera är den vackraste hunden hon sett (nästan iaf) och pratar vitt och brett om hur speciell och rolig hon är.

    Man måste nog lära känna dem om man är motståndare! Sen är det kört om det inte varit det innan.

    SvaraRadera
  2. En annan sak...
    Är du uppfödare?
    Det hade jag helt missat!

    Jag paxar en vit tik - går det bra? ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, vit tik var det, coming right up! Nej,skämt åsido, jag är inte uppfödare och kommer aldrig att bli det! Skulle inte kunna sälja någon!
    Men jag har haft två kullar här hemma på min fodertik. Bästa jag vet är valpningar!
    Hrm, har fått frågan förut...kanske skulle skriva ett litet inlägg om hur det blev som det blev...

    SvaraRadera
  4. Hur vore det om man berättar för föräldrar hur fula deras barn är? Fast vi är ju för väluppfostrade för det. Oftast! :-D

    SvaraRadera
  5. Smaken är olika, så är det. Men bara för att jag tycker att Bichon Frise är bland de fulaste raserna skulle jag aldrig tala om det för någon som äger en sådan hund. Aldrig!
    Eller, jo. Kanske, om den personen sa till mej att vinthundar är fula, då skulle de minsann fått höra vad jag tycker om deras fula lurvboll ;)

    SvaraRadera
  6. Anledningen till att jag frågar var att på SVBTK´s valphänvisning fanns du med i en länk jag klickade på.

    Blir det fler "foderkullar" vet du vart du ska höra av dig! :-)

    SvaraRadera
  7. Helena, Liselott har ingen egen hemsida och då fick hon använda den jag hade då eftersom jag hade valparna! Det planeras Veravalpar nu i vår. Vet dock inte vart valpningen kommer att bli. Antingen här eller i Grums. LL och jag får väl slåss om saken ;).

    SvaraRadera
  8. Har jag berättat om mamman med barnvagn som passerade mig på stan en gång & hånflinade samtidigt som hon sa:

    SÅ FUL HUND!

    Jag gick då helt sonika fram till hennes barnvagn, lutade mig in i "luckan" & sa:

    SÅÅÅ JÄVLA FUL UNGE!

    Så kan det gå när man kritiserar min bullterrier tänkte jag & gick vidare med Sven.

    KRAM

    SvaraRadera
  9. *lol*
    Så jäkla bra gjort Lisa!!

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Önskar att jag hade gjort detsamma!
    Men minns en gång när barnen var små och vi åkte tåg till Stockholm och konduktören var en skit som sa att Herr Ivan skulle få ledproblem när han blev gammal pga övervikt. (Ivan har ALDRIG varit överviktig, snarare tvärtom.)
    Då sa jag åt honom att: Om du går ner i vikt så kommer tågen att rulla snabbare..
    Är fortfarande stolt! Löjligt men sant.

    SvaraRadera