fredag 10 februari 2012

min vrå



Nystädat, sprakande brasa, rastade hundar och trötta fötter.

I mitt egna lilla hörn av köket så tar jag i tu med jobb av trevlig sort.
Förbereder bokprat.
Att läsa är ett väldigt trevligt jobb när böckerna är bra!

Läser en av mina gamla favoriter.
Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe.
Ett av min barndoms bästa läsupplevelser.
Har knappt vågat öppna pärmarna.
Ibland ska minnen vara just fina minnen.
Håller inte att uppleva igen.
Men den här håller!
Håller greppet.
Kryper upp i min röda fotölj och njuter.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Härligt med en läshörna!
    Får du ha den ifred för Bullarna?

    SvaraRadera
  2. Det är mest posten och Råttan som delar min fotölj. Bullarna väljer faktiskt att ligga som fotstöd! Det är grejer det!

    SvaraRadera