söndag 29 januari 2012

Utmaning.



Lyckoprickar skickade den här utmaningen.
Kul!
Här kommer mina svar:

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Har väldgt dåligt minne men jag försöker i alla fall!
Jag hade precis börjat på nytt jobb och pluggade på distans. Blev helt plötsligt fritidsfröken. Hade små barn, Ida var 5 år då och Max 3 år. Pluggade på kvällarna när barnen sov.
Hur orkade jag?!
Kämpade hela tiden med att leva upp till vad jag trodde att andra förväntade sig av mig.
Skönt att det har gått över. 
Farbror Ivan var vår enda hund och då var han minsann ingen farbror!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Hade precis börjat nytt jobb igen, fast på samma skola. Blev plötsligt boktant! Väldigt roligt!
Pluggade igen. Den här gången KBT.
Undrar om jag gör likadana saker vart tionde år...

Fem snacks du gillar:
Hrm... Vad är egentligen snacks?
Är semlor snacks? Choklad?
Nej, tror inte det.
Faktum är att jag precis har lärt mig äta chips.
Morötter med dip är nog favoriten.
Är ingen snackstant.
Men dock en riktig godisgris.

Fem sånger du kan texten till:
Blott en dag, Barnatro, Pärleporten (Obs! Är inte religiös men mamma och jag skrålade alltid en eller annan psalm), The River (Bruce S), Come home (Ryan Adams).
Är en fena på att minnas låttexter. Tjatar bra låtar tills texten sitter, sen ylar jag för full hals tills barn eller sambo ber mig dämpa volymen. Då byter jag låt!

Fem saker du skulle göra om blev mångmiljonär:
Betala skulder, jobba halvtid, köpa ett slott, åka långt och länge sen skulle jag ge mycket pengar till cancerfonden.

Fem dåliga vanor:
Tänker inte alltid innan jag talar.
Dricker alldeles för mycket läsk.
Är väldigt sträng mot mig själv, förväntar mig alltid mer. Är sällan nöjd med mina egna prestationer.
Kammar aldrig håret. Hatar det!
Förtränger jobbiga saker. Vips så var de glömda!

Fem saker du gillar att göra:
Vara med familjen och hundarna räknas naturligtvis till familjen.
Gå i skogen. Meditation för själen.
Lära mig nya saker.
Äta sötsaker.
Kramas.

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa:
Päls
Nätstrumpbyxor
Flip-flops (gör ont)
Örhängen
Knytblusar

Fem favoritsaker:
Datorn
Mobilen
Halsbandet som jag fick av mamma (har aldrig tagit av det)
Sängen
Raggsockor

Fem personer jag skulle vilja se göra den här utmaningen:
Alla som känner sig manade! Ingen nämnd - ingen glömd!

1 kommentar: