torsdag 31 mars 2011

Meine liebe gott eller vad jag kunde ha sagt....


Förmiddag på tårna... sliter hund.... tassar mjukt.... daltar lagom mycket.... tittar lagom strängt...... gör tre jobb, får betalt för ett halvt. Känner mig miserabel, tårar i ögonvrån och hopplösheten som enda kompis.
Äntligen eftermiddag!
Kaffe, bra musik, bokhögar att beta av! En tårtbit senare så är ryggen sträckt och jag är med på banan igen....
Då kommer de......... barnen med gitarrer... Ska spela och öva i biblioteket.
Tror inte det....inte NU!!!
(delar diplomatiskt med mig av halva bibblan).
Då kommer hon.... musikfröken.....
Nu kommer repliken som får mig att baxna!!!

"Jobbar du här nu?"

Repliker som for genom huvudet innan jag svarade var:
1. "Nää, jag slutade i december och har fortfarande inte kommit hem. Attans att du upptäckte mig..."
2. "Jag leker bara bokstöd en liten stund.... är snart klar!"
3. " Går gärna hem om jag får!
4. " Här?! Vaddå, här?? Vart är jag någonstans???"
5. "Nä för tusan!! Gör du??"
6. "Jepp och jag är den nya musikfröken! Lalalala!"

Nu är jag en väldigt timid och stillsam boktant.... så jag svarar ....
"Jaa" med undertexten "Ta mig härifrån!"

Men föreställ er hur kul det hade blivit om nåt av det tidigare hade hittat ut!!!
När jag summerar detta så blir mitt enda ord.

Förvånad!!

5 kommentarer:

  1. Tycker att du kunde ha sagt något av det du tänkte. Hade varit roligt att få höra reaktionerna... =)

    SvaraRadera
  2. Hörru du du (tittar strängt) bara för att du är mammaledig så behöver du inte vara så tuff. Du vet vem jag skulle ha brottats med.... det hade inte varit så kul... tänk på att jag är liten!

    SvaraRadera
  3. Tror ändå att du hade kunna klå musikfröken i alla grenar!!! =)
    Och det där med att titta strängt... Du vet har väl lärt dig att man ska hytta med fingret!

    SvaraRadera
  4. Liten på utsidan men inte på insidan. Du skulle tagit till något av dina svarsalternativ!

    SvaraRadera
  5. Nu är jag inte så rapp i dialogen... det tar ett par minuter innan svaren kommer!
    Har laddat för nästa möte med musikfröken men hon har en förmåga att fånga mig "off guard"!

    SvaraRadera