lördag 26 mars 2011

Earth hour!?



Earth hour.
Jo jag tackar jag!
Alla hus är släckta! Vi släcker för en ljusare framtid.
Vi hoppas och tror på att beslutsfattare ska tänka på miljön.
Känns bra... Äntligen lite lagom engagemang.....
Trots att alla hus är släckta och solidariska så lyser det....
Hur kan det komma sig???
Jo tack, Sala kommun låter gatubelysningen vara på!!!
Varför??!!
Vi bor dessutom in gudsförgäten by låååångt bort från allt väsentligt.
Varför kan de inte släcka här??!!!!
Nu vaknar demonstranten i mig och jag ska antingen mailbomba kommunen eller så krossar jag varenda gatlykta som jag passerar på kvällspromenaden.
Har inte bestämt mig än!! 

Men eftersom jag blir fegare med åldern så lutar det åt mailen....

2 kommentarer:

  1. Go, Go , Go!!! Själv glömde jag totaltbort earhthour :O Får göra min egen, i natt.. när jag sover? =)

    SvaraRadera
  2. Då är det inte earth hour... det är snark hour!!! Det brukar kallas fusk.... eller en stor miss!! Löv jo!

    SvaraRadera