lördag 10 november 2012

tankar och ett boktips!

Boktant eller inte?
Det är frågan.
Älskar det!
Brinner för det.
Får ut så mycket av det.
Inbillar mig att jag ger mycket.
Om inte läsglädje så åtminstone en fin stund.
En gläjefylld, kravlös oas,  på en annars väldig kravfylld plats - skolan.
 
Men tiden.
Den räcker inte.
Får mer och mer att göra på andra platser.
Där ingen kan ta över.
Lever inte riktigt upp till mina egna krav och förväntningar.
Någonstans måste jag dra ner.
Har försökt att sänka mina egna krav.
Funkar inte.
Ska jag göra nåt så gör jag det till 100.
Eller inte alls.
 
Stressen ligger som ett bälte över bröstet.
Gör det tungt att andas.
Boktant eller inte? Boktant eller inte?
Stress eller utan min oas?
 
Har ni nu orkat läsa ända hit så måste jag ju belöna er med ett boktips!
Tatatadaa!
En hamsters dagbok: Edward 1990-1990
av Miriam Elia och Ezra Elia
 
Ett felköp som blev ett rättköp.
Älskar den!
Observera att den inte är till barnen!
 
           


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar