tisdag 13 november 2012

Komplimanger som sitter. Som en smäck!



Har gnällt ett tag.
Väldigt mycket!
Skäms på mig.
Vet hut!

Omger mig med väldigt många skratt!
Delar många skratt!
Älskar ord, lek med ord och framför allt nya, fantastiska ord.
Skapade av barn.
Med barn.

Idag fick jag höra att jag inte alls ser ut att vara så gammal som jag är.
Kändes fint.
Blev lite stolt.
Här behövs inga lyft.
Noop!
 
"Nej, Anna! Du är inte så där "skinkig" som man är när man är 40."
"Skinkig?"
"Jaa!?"
 
Ska jag bli glad nu?
Se sträng ut?
Hjälp mig nån!
 
Tog ett tag.
Fattade att skinkig är rynkig.
Det kära vänner, är precis den typ av komplimanger jag gillar.
Skarpt!





2 kommentarer:

  1. Härligt när det enda sättet som märks att du blivit äldre är på att du inte längre förstår vad kidsen snackar om ;)

    Efter att jag klagade lätt öven en sömnlös natt med sjuka barn häromdagen, fick bekräftat att jag verkligen såg trött ut. Tänkte direkt, att det var visst helt meningslöst att jag sminkade mej den morgonen..

    SvaraRadera
  2. Komplimanger kan man inte få för många av!
    Vissa skänker mer glädje än andra...
    Kram H

    SvaraRadera