fredag 6 april 2012

tecken på att man blir lite äldre eller kanske rent utav gammal..



* När man köper nya skor så kollar man mer under skon än på den. Det gäller att sulan är halksäker!

*Man vet inte om det är lederna eller stolen som gnisslar när man rör sig... Hua ligen.

*Man börjar använda uttryck som hua ligen... Mormor gjorde det. Ofta.

*Man blir rädd för isfläckar. Slutar tänka "Wow, va kul att glida!" och börjar tänka "Oj, aj, va ont det kommer att göra!". Gissa om man faller hårt!

*Man ser fram emot de orangea kuverten som dimper ner i postlådan. Ser det lite som spänning, jämför siffror osv....

*Man inser att en trissvinst på 25000 i månaden i 25 år räcker hela livet! Jippi! Jag ska genast börja köpa lotter!

*Man ska tydligen klippa lugg har jag hört... Tur att jag just gjorde det och tyckte att det blev snyggt!

*När Konsums/Icas rabattkuponger styr middagen.... Tack o lov är jag inte där än!

*När man vaknar tidigt trots att man gått och lagt sig sent. Dessutom så är man löjligt pigg. Men man kan däremot gärna sova middag en timme eller två!

*Man behåller vinterjacka och långkalsonger på i vårsolen. Man kan bli sjuk.

*När man på allvar börjar ta tag i den där träningen som man har skjutit upp i 20 år. Ser den som en livförsäkring.

*När man ser antirynkkräms reklam på tv och tänker "Aah, den har jag redan testat!".

*Man ser Synsams rabattsystem som en guds försyn till mänskligheten.

*När man blir slagen av bästaste sonen och dottern i armbrytning. Det sviiider! Går inte att erkänna. Skyller på sjukdom. Bra så!?

*När man ser ett inslag i Minnenas televison och vet hur avsnittet slutar. Det ni, det är grejer det!

Åldersnoja eller åldersinsikt!?
Inget av dessa tecken är kliniskt bevisat eller ens testat men var på er vakt när ni står där med kortklippt lugg och dunjacka i 20 gradig värme och undrar vad som hänt.
Nu vet ni!

1 kommentar:

  1. Åååå fy fan!!
    Jag säger att jag hade 19 av 20 rätt så låter de bättre :D Glaset är halvfullt inte halvtomt ....
    vem försöker jag lura???

    SvaraRadera