tisdag 22 november 2011

Ruben gör byn del 1 och 2...



Somliga saker ska man nog egentligen vara tyst om.
Jag är dålig på det!
Somligt skäms man över men säger ändå.

Som att Ruben har rymt 2 gånger på en vecka .

Del 1. Telia kollar ledningen som legat i 3 år ute över tomten. Stänger inte grinden. Sonen släpper ut hundar. Tjoho sa Ruben!
Sonen ringer gråtande. Jag och dottern shoppar i stan. Den skallige lämnar jobbet. Jag och dottern lämnar stan.
Sonen fångar honom på grannens trappa.
Skönt, lyckligt slut osv.
Trodde jag!

Del 2. Idag tänkte jag vädra lite när jag hämtade ved.
Bra tänkt.
Hundarna sover i sovrummet
(trodde jag)
Märta öppnar dörren.
Hon är bra på det!
Vips så är han borta igen!

Hittade honom efter en kvart av vånda, oro, rop, gråt och svordomar.
Då passade det att lyssna tydligen!
Då kom han direkt.
Gick till och med fot hela vägen hem!
Nu ska jag träna mig själv på att stänga dörrar ordentligt och Ruben på inkallning!

För er som undrar så kommer han vanligtvis alltid som en oljad blixt när jag ropar.....
Förutom när han rymmer...
Då är han DÖV tills det passar honom!

2 kommentarer:

  1. Hmm...
    Mycket rymningar nuförtiden.
    Läste idag om en annan underhållande rymning. Alltså, underhållande för läsaren, inte för den utsatte ;)
    Kika in: http://hastochhund.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det där var mycket värre än mina. Även om jag skulle kunnat lagt till att jag cyklade runt på sonens cykel som har punka samtidigt som jag ylade!

    SvaraRadera