måndag 11 juni 2012

hjärtesaker



Ibland är det så nära.
Det fina och stora.
Det lilla och betydelsefulla.
Det enda som krävs är att man öppnar ögonen.

Idag såg jag det fina, fina brevet från läraren som lämnat tillbaka böcker.
(Samma lärare som jag tyckt var jobbig, där det har krävts varje uns av mitt tålamod för att orka hjälpa till...)

Jag såg den fina lappen som stack ut ur de tillbakalämnade böckerna.
Med hjärtan på och tack skrivet i snirkliga bokstäver.
Från finaste flickan.

Såg Vera ligga och vila.
La huvudet mot hennes mage och kände sparkar.

Känslosam är mitt mellannamn.
Har gått hela dagen med fuktiga ögon och varmt bröst.
Har sett och fått...
en dag full av hjärtesaker.





2 kommentarer:

  1. Vet du, jag älskar din blogg. Du säger det så bra. Eller fint. Bra och fint. Du berör mig!
    Kram Nilla aka Demonkvinnan

    SvaraRadera
  2. Finaste Nilla! Du vet inte hur glad du gjorde mig nu... saknar ord. Du, vi berör nog varandra. Många gemensamma nämnare...
    Mina varmaste kramar till demonkvinnan!

    SvaraRadera