torsdag 7 juni 2012

Det här har jag lärt mig idag!

Att tala är silver och tiga är guld. I alla fall när det gäller
"Vem kan ställa upp och cykla så där 348 mil fram och tillbaka och fram en gång till?"
Då ska jag tiga nästa gång.
Jag lovar!
Är öm i hela kroppen.
Cykeln var dessutom för hög för en miniatyr som jag.

Att vika origami: guldfiskar, hjärtan, båtar (ny modell) och origamibollar. Lärde mig detta när jag skulle lära ut hur man gör till ett glatt gäng som inte pratar svenska. Men hej va kul vi hade!

Att fråga om lov innan jag lägger ut bilder på  mina barn.

Att mina barn kan vara sura till midsommar om jag inte frågar innan jag lägger ut bilder.

Att säga sylt på persiska. Kan säga det men inte stava men det låter gott även där!

Vad har ni lärt er idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar