lördag 15 oktober 2011

Aha..hum....



Fick en fantastiskt dyr och fin antirynkkräm av dottern i födelsedagspresent.
Underbar. Får hyn att kännas som silke.
Elvan mellan ögonen blir till en etta.
Mirakel!
Brast ut i ett hipp hipp hurra för krämen och dottern.
Har av snålhet inte smörjt en endaste gång.
Döm om min förvåning när den väldigt lilla burken plötsligt blivit halvtom....
Misstänker till höger och vänster.
Likt Miss Marple smyger jag runt.
Anklagar dotter som mumlar att hon inte har några rynkor än....
Hrmm...
Jag är tveksam och gömmer burken....
Plötsligt börjar den skallige fråga efter burken!
Aha...hum...
Det var värst!
Värre än värst...
Har hittat tjuven!
Skallige mannen håller på att förvandlas till rynkfria mannen!

Nu är kampen mot rynkorna helt plötsligt en familjeangelägenhet och jag får glatt springa iväg och inhandla ett familypack!

1 kommentar:

  1. Hahaha! i vår familj var det visst "någon" som "lånade" min pincett...

    SvaraRadera