måndag 5 september 2011

vita små fötter...

Helgens färg är vit och jag är det fortfarande.
Trappmålning har stått på agendan och jag har lydigt målat.
Hur många vinklar och vrår finns det i en trappa?
Ca 2 miljoner tror jag bestämt.
När jag sedan efter den andra strykningen inser att jag måste stryka trappan en tredje gång så är humöret inte på topp. Kanske till o med riktigt dåligt.
Sen kommer dråpslagen ett efter ett...
Skulle bli en lång lista...
Tar de två värsta.
Den skallige spiller färg i huvudet på mig, ingen liten klutt utan en rejäl skvätt!
Mycket snyggt!
Sonen tar med sig Ruben och ska kolla om trappan är riktigt torr.... det är den inte!
Mycket snyggt!
Äh, delar med mig av det tredje (men inte sista).
Sonen och Ruben märker inte att fötterna är fulla av färg.
Mycket snygga fot/tassavtryck i hela huset är resultatet.

Behöver jag säga att jag då slutade för dagen och la mig raklång i soffan med en stor chokladkaka.
Riktigt längtar efter att få måla vidare....

1 kommentar: