måndag 8 augusti 2011

saker jag lärt mig idag...



*Att huvudstaden i Nicaragua heter Managua.

*Att små och stora hundar kan samarbeta väldigt bra när det gäller märgben, den lilla pillar ut det godaste så att de stora kan sluka det väldigt snabbt.

*Att nyttiga kex bara duger som fågelmat.

*Att jag inte ens ska försöka måla lister i min fina klänning...den är inte fin längre....den är prickig.

*Att måndagar blir mycket bättre när de förvandlas till onsdagar, det gör de enkelt om man tar ledigt torsdag och fredag. Lycka!

*Att jag är en snål och gniden svampplockare, hatar när någon eländig typ har varit och länsat mina (observera mina) bästa ställen. Gud förbjude att jag skulle behöva leta! 
Till saken hör att jag knappast äter svampen... det är ju bara plockandet som är kul. Märta instämmer, hon är en fena på att plocka. 

*Att jag verkligen måste sluta släppa in leriga hundar på nyskurade golv. Kombon är inte såå lyckad, om man inte gillar att skura det vill säga.

*Att garderobsmarodören heter Vera. Inte Ruben som jag tidigare trott.

Vad har du lärt dig idag?

3 kommentarer:

  1. Att man inte ska ge sig ut i spåret ostretchad... Det lärde jag mig nu... Aj aj..
    /Sus

    SvaraRadera
  2. www.miaimolkom.blogg.se9 augusti 2011 kl. 18:21

    Hej! Roligt att du tittar in hos mig och ja det kommer nog att bli lite bilder på växande valpar :)
    Mia

    SvaraRadera
  3. Jag lärde mig igår att jag INTE är någon svampplockare...

    Ledsen att det inte gick som du ville med jobbet. Men det finns alltid en mening med allt, (försöker jag alltid intala mig när det inte går som jag vill)och det kommer säkert att lösa sig till det bästa!

    Som vanligt superfina bilder!
    Kram Helena

    SvaraRadera