söndag 2 september 2012

Upp som en sol och....

 
 
... ner som en pannkaka.
Sommaren har varit lite så.
Därav tystnad.
Blev lite mycket att hantera.
 
Kan summera sommaren med en lista på B.
 
*Blåst
*Besviken
*Bedårad
*Blåögd
*Brutna löften
*Barnslig
*Bortglömd
*Betuttad
*Ben & Jerry beroende.
 
Har samlat ihop bitarna av mig själv.
De som blev bortblåsta.
Reser på mig.
Borstar dammet av kappan.
Tänker inte bli klampad på igen.
Det var sista gången.
 
Äntligen är det höst.
Hösten är min årstid.
Vacker.
Färgstark.
Och helt enkelt underbar.
Nu kan jag andas igen!



3 kommentarer:

  1. Men oj!
    Det glädjer mej i alla fall, att du ser fram emot en vacker höst!

    Hmm..
    Här gungar marken under mina fötter,
    ännu håller jag balansen...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Som jag saknat dig! De varmaste av kramar från börja-Nilla

    SvaraRadera
  3. Låter inte alls bra...
    Men underbart att du är tillbaka. Du har varit saknad :-)
    Kramar från oss <3

    SvaraRadera